Genomineerde Nr. 4 - Cliënt in Beeld Prijs 2019

#Lightboard  #Animatie  #Storytelling  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  

GENOMINEERDE Nr.4
DE CLIËNT IN BEELD PRIJS 2019
Voor verkiezing van de Cliëntenraad van 2019 hebben we deze Lightboard film gemaakt waarin de vier ideeën uit de doeken worden gedaan. Het publiek kan hierna een keuze maken. Succes!

Wil je ook een Lightboardfilm, met of zonder presentator in beeld. Neem nu contact met ons op.

Nog een lightboardfilm (zonder presentator)
Phoenix

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Picasso & Lightboard

#Lightboard  #Animatie  #Storytelling  #Uitlegfilm  #Trainingsfilm  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Corporate  #Overheid  

Picasso & Lightboard
Dit filmpje van Picasso uit 1949 is onze inspiratie geweest om de lightboard animatiefilm te ontwikkelen en in te zetten als nieuwe animatievorm.

Voor de Nederlandse Cliëntenraad hebben we deze lightboardfilm gemaakt.

Kijk hier voor meer informatie

Phoenix

#Lightboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Interne communicatie  

PHOENIX
Een lightboardfilm voor een klant van ons.

Helaas mogen we maar een stukje laten zien.

Maar deze voor de Landeljke Cliëntenraad kunt u helemaal zien: Cliënt in Beeld Prijs 2019

Corporate Identity

#Video  #Commercial  #Externe communicatie  #Corporate  #Non profit  #Overheid  

Een klein overzicht van corporate identity en marketing opdrachten die we gedaan hebben.

Kors kiest Pictura

#Storytelling  #Video  #Externe communicatie  #Corporate  

KORS KIEST VOOR PICTURA
Naar aanleiding van de documentaire over Kors van Bennekom, wilde Pictura een film waarin deze beelden werden gecombineerd met de expertise van hun bedrijf.

U kunt hier de documentaire 'Kors' Keuze' huren.

Het Pillenprobleem - Deel 2

#Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  

HET PILLENPROBLEEM - DEEL 2
Medicijnen worden in de handel gebracht als keuringsinstanties vinden dat een middel meer werking dan bijwerking heeft. Eenmaal in de handel slikken we met z'n allen klakkeloos deze medicijnen vaak zonder dat we er op de lange termijn beter van worden. Waarom doen we dat eigenlijk? Waarom stellen we hierover zo weinig vragen?
Dick Bijl wil een campagne voeren om het publiek hiervan bewust te maken.

Andere films uit deze serie:



 

Het Pillenprobleem - Deel 3

#Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  

HET PILLENPROBLEEM - DEEL 3
Medicijnen worden in de handel gebracht als keuringsinstanties vinden dat een middel meer werking dan bijwerking heeft. Eenmaal in de handel slikken we met z'n allen klakkeloos deze medicijnen vaak zonder dat we er op de lange termijn beter van worden.
Waarom doen we dat eigenlijk? Waarom stellen we hierover zo weinig vragen?
Dick Bijl wil een campagne voeren om het publiek hiervan bewust te maken.

Andere films uit deze serie:


 

Avans Watermanagement

#Animatie  #Storytelling  #Externe communicatie  #Non profit  #Onderwijs  

 AVANS WATERMANAGEMENT
Een animatie om een nieuwe watermanagement opleiding van Avans Hogeschool onder de aandacht van scholieren te brengen. De film wordt vertoon op innovatieve waterkoeler waarin een beeldscherm geïntegreerd is. Als een leerling zijn waterflesje vult met dit apparaat verschijnt direct de animatie op het scherm. De aandacht is getrokken.

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Focus op Onderwijs in de Professionele Ruimte

#Whiteboard  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Overheid  #Onderwijs  

FOCUS OP ONDERWIJS IN DE PROFESSIONELE RUIMTE
Een whiteboardfilm over het MeerJarenBeleidsPlan van de Hogeschool Utrecht.

Zoetermeer Digitaal

#Storytelling  #Video  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Overheid  

ZOETERMEER DIGITALISEERT
De gemeente Zoetermeer was 7 jaar bezig met de digitalisering van haar werkstromen en wilde laten zien wat er tot nu toe gepresteerd was. Ambtenaren doen hun werk nu beter, makkelijker en het is leuker geworden. Zoetermeer wil de voordelen die met de digitalisering behaald zijn zichtbaar maken en laten zien wat het heeft opgeleverd voor de eindgebruiker.

Een andere film die we voor Zoetermeer hebben gemaakt:
Kopje Koffie Deurwaarder?

Vaccinatieschade

#Video  #Vrij werk  #Documentaire  #Externe communicatie  

VACCINATIESCHADE (Who is afraid of Tinus?)
Een documentaire over de mogelijke gevaren en bijwerkingen van vaccineren. Deze film geeft een evenwichtig beeld van de voor- en nadelen van vaccineren.

Vaccineren is een zegen voor de mensheid. De kindersterfte is drastisch omlaag gegaan en een aantal levensbedreigende ziektes komen bij ons niet meer voor.

Maar, we denken dat vaccins nauwelijks schadelijke gevolgen hebben. Een paar uitzonderingen bevestigen deze regel.
Nu blijkt echter dat het niet bij die paar uitzonderingen blijft. Er zijn wel degelijk aandoeningen die direct verband houden met vaccinaties.
Alleen dat verband wordt niet herkend en zeker niet erkend door de overheid. Krijgen we straks een vaccinatieplicht in Nederland?

In de film vertellen patiënten het indringende verhaal van hun chronische aandoeningen. Geen arts kon hen helpen. Tot ze kwamen bij dokter Tinus Smits.
Hij bracht hun ziekte in verband met vaccinaties.  Hij zag in zijn praktijk ziekteverschijnselen die een direct gevolg moesten zijn van een vaccinatie.
Vaak kwamen de patiënten bij hem als ze al waren uitgedokterd. De oorzaak was niet te vinden en een remedie al helemaal niet. Smits vond in de homeopathie middelen die wel hielpen.

U kunt HIER deze film huren

DISCUS

#Animatie  #Uitlegfilm  #Interne communicatie  #Corporate  

DISCUS
Fragmenten uit een uitlegfilm over de voortgang van het project Discus bij de ABN•AMRO.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:

Een IT-Project

#Animatie  #Uitlegfilm  #Interne communicatie  #Corporate  

EEN IT-PROJECT
Fragmenten van uitlegfilm over de voortgang van een IT project bij de ABN•AMRO.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:

Life Cycle

#Whiteboard  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

LIFE CYCLE
Een uit een serie van drie films over gedragsverandering die we voor de ABN•AMRO hebben gemaakt.

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2013
TOPS 2014
TOPS 2015
TOPSECRET
ONE TEAM
WORST CEES
Een IT-Project
DISCUS

One Team

#Whiteboard  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

ONE TEAM
Joep Vaessen – Head of Core Banking Solutions - vertelt over het Business Plan 2012 van de afdeling Core Banking. Hij beantwoordt de vraag: "Hoe maak je van een paar honderd buitengewoon slimme mensen, die op verschillende locatie in de wereld werken, één team?"

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2013
TOPS 2014
TOPS 2015
TOPSECRET
LIFE CYCLE
WORST CEES
Een IT-Project
DISCUS

TOPS 2015

#Whiteboard  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

TOPS 2015
Voor ABN•AMRO hebben we een serie films gemaakt over de toekomstvisie TOPS 2020. Het ging om grote veranderingen die onvermijdbaar en dus voor iedereen duidelijk moeten zijn.

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2013
TOPS 2014
TOPSECRET
LIFE CYCLE
ONE TEAM
WORST CEES
Een IT-Project
DISCUS

Worst Cees

#Whiteboard  #Animatie  #Storytelling  #Uitlegfilm  #Interne communicatie  #Corporate  

WORST CEES
Een uitlegfilm voor de ABN•AMRO. Voor deze uitlegfilm die eigenlijk toch weer gaat over een verandering heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. 

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2013
TOPS 2014
TOPS 2015
TOPSECRET
LIFE CYCLE
ONE TEAM
Een IT-Project
DISCUS

Topsecret

#Whiteboard  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

TOPSECRET
Voor ABN•AMRO hebben we een film gemaakt over de veranderingen binnen de meeste Topsecret afdeling van de bank. 

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2013
TOPS 2014
TOPS 2015
LIFE CYCLE
ONE TEAM
WORST CEES
Een IT-Project
DISCUS

 

Watervilla’s

#Video  #Commercial  #Externe communicatie  #Corporate  

HEJA
Een spotje voor het project Watervilla's in opdracht van HEJA projectontwikkeling.

Andere commercials die we gemaakt hebben:

Yoga voor CliniClowns

#Video  #Commercial  #Externe communicatie  #Non profit  

CLINICLOWNS
Yoga voor CliniClowns
Een spotje voor het grootste yoga evenement in Nederland.

Andere commercials die we gemaakt hebben:

WSSt

#Video  #Commercial  #Externe communicatie  #Corporate  

WSSt
Een spotje voor het project WSSt in Breda in opdracht van HEJA projectontwikkeling.

Andere commercials die we gemaakt hebben:

De Cliënt in Beeld Prijs 2019

#Lightboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

DE CLIËNT IN BEELD PRIJS 2019
Voor verkiezing van de Cliëntenraad van 2019 hebben we deze Lightboard film gemaakt waarin de vier ideeën uit de doeken worden gedaan. Het publiek kan hierna een keuze maken. Succes!

Wil je ook een Lightboardfilm, met of zonder presentator in beeld. Neem nu contact met ons op.

Nog een lightboardfilm (zonder presentator)
Phoenix

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Avans Meerjaren Beleidsplan 2011-2014

#Whiteboard  #Animatie  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  #Onderwijs  

Avans MJB 2011-2014
Paul Rüpp de voorzitter van het College van Bestuur van Avans legt het meejarenbeleidsplan uit a.d.h.v. een mythe, een ideaal en een bekende klacht over het hoger onderwijs. Het is een Veranderverhaal en Meerjarenbeleidsplan ineen geworden.

Zie hier de volgende MJB-film die we voor Avans gemaakt hebben.
Of deze voor Woonstichting Tiwos

TOPS 2014

#Whiteboard  #Animatie  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

TOPS 2014
Voor ABN•AMRO hebben we een serie films gemaakt over de toekomstvisie TOPS 2020. Het ging om grote veranderingen die onvermijdbaar en dus voor iedereen duidelijk moeten zijn.

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2013
TOPS 2015
TOPSECRET
LIFE CYCLE
ONE TEAM
WORST CEES
Een IT-Project
DISCUS

TOPS 2013

#Whiteboard  #Animatie  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

TOPS 2013
Voor ABN•AMRO hebben we een serie films gemaakt over de toekomstvisie TOPS 2020. Het ging om grote veranderingen die onvermijdbaar en dus voor iedereen duidelijk moeten zijn.

Voor dit veranderproces heeft ABN•AMRO hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:
TOPS 2014
TOPS 2015
TOPSECRET
LIFE CYCLE
ONE TEAM
WORST CEES
Een IT-Project
DISCUS

Whynot Cooperation

#Animatie  #Storytelling  #Uitlegfilm  #Non profit  

WHYNOTCOOPERATION
Een teaser/commercial voor en over de Whynotcooperation.

Andere commercials die we gemaakt hebben:

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Kors’ Keuze

#Video  #Vrij werk  #Documentaire  #TV  

Een commercial voor de documentaire over de Amsterdamse fotograaf Kors van Bennekom die we voor AVRO Close Up hebben gemaakt. De documentaire is gedraaid met de RED ONE camera in 4K. Cameraman Robert Berger heeft er voor gekozen om de hele documentaire te draaien met één vaste 50mm lens.
U kunt hier de documentaire 'Kors' Keuze' huren.

Andere commercials die we gemaakt hebben:

Erfpacht | Vergunningvrij Bouwen

Het van het kopen van een bouwkavel is flexibeler geworden. Maar het systeem is helaas niet zo makkelijk te begrijpen. Deze serie van drie films moeten kort en krachtig laten zien hoe het systeem functioneert en wat de mogelijkheden zijn.

Andere films die we ook voor Den Haag gemaakt hebben:

Neem nu contact met ons op!

Erfpacht | Bouwstroken

#Whiteboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

Het het kopen van een bouwkavel is flexibeler geworden. Maar het systeem is helaas niet zo makkelijk te begrijpen. Deze serie van drie films moeten kort en krachtig laten zien hoe het systeem functioneert en wat de mogelijkheden zijn.

Andere films die we ook voor Den Haag gemaakt hebben:

Neem nu contact met ons op!

Erfpacht | Je Haagse Wooncarrière

#Whiteboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

Erfpacht | Mijn erfpachtcontract loopt af, wat nu?

#Whiteboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

Erfpacht | Mijn koophuis staat op grond van de gemeente. Wat betekent dat? 


#Whiteboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

Praten over Resultaten

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

DSO Nieuwe Stijl

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

Een Veranderfilm voor de Gemeente Den Haag over de nieuwe manier van werken binnen de Dienst Stedelijke Ontwikkeling.

Helaas mogen veel van onze veranderfilms niet openbaar gemaakt worden.

Andere films die we ook voor Den Haag gemaakt hebben:

Neem nu contact met ons op!
 

Meerjarenbeleidsplan Stadlander 2018

#Whiteboard  #Verandermanagement  #Korte film  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  

MJB STADLANDER 2018
Een meerjarenbeleidsplan gaat meestal over een nieuwe koers, een verandering.
Deze film gaat over het nieuwe MeerjarenBeleidsplan van woningcorporatie Stadlander in Bergen op Zoom.

Ontdek welke rol wij kunnen spelen voor uw Veranderproces.

Omgevingsvergunning - Toezicht

#Whiteboard  #Verandermanagement  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

Drone opnamen

#Storytelling  #Video  #Korte film  #Externe communicatie  #Corporate  #Non profit  

DRONE OPNNAMEN
Dronefilms hebben altijd iets majestueus, waarschijnlijk omdat we zelf niet vanuit dat standpunt de wereld kunnen bekijken.
Drone-opnames zijn bijvoorbeeld geschikt voor films die te maken hebben met duurzaamheid.

Drone opnamen kunnen gebruikt worden als onderdeel van film over Storytelling.

Een half uurtje Carnaval in Mestreech

#Video  #Vrij werk  #Documentaire  #TV  

HET MOOISTE LIEDJE
Een half uurtje 'Carneval in Mestreech' op zoek naar het mooiste liedjes. Dit is het restmateriaal van de docu die we in 2007 gemaakt hebben.
Neem even de tijd als je wilt weten hoe het Canaval in Maastricht wordt gevierd.

Testimonial ABN•AMRO

#Video  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Corporate  

ABN•AMRO - TESTIMOMIAL
Onze klanten zijn tevreden en nu zijn we eindelijk op het idee gekomen dat je daar ook een filmpje over kunt maken.

Lees hier over meer mogelijkheden voor een korte promotiefilm.

Andere films die we voor de ABN•AMRO gemaakt hebben en waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:

Het Pillenprobleem - Deel 1

#Animatie  #Commercial  #Externe communicatie  

HET PILLENPROBLEEM - DEEL 1
Medicijnen worden in de handel gebracht als keuringsinstanties vinden dat een middel meer werking dan bijwerking heeft. Eenmaal in de handel slikken we met z'n allen klakkeloos deze medicijnen vaak zonder dat we er op de lange termijn beter van worden.
Waarom doen we dat eigenlijk? Waarom stellen we hierover zo weinig vragen?
Dick Bijl wil een campagne voeren om het publiek hiervan bewust te maken.

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Crowdfunding voor de Nazaten

#Video  #Commercial  #Externe communicatie  

DE NAZATEN
Dit negenkoppige Surinaams/Nederlandse blaas- en percussie-ensemble bestaat al meer dan 20 jaar en zij wilden geld inzamelen voor het opnemen van hun nieuwe CD 'Als de Haan tanden krijgt'
Dit is gelukt en de CD is succesvol ontvangen.

Naktuinbouw

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Corporate  

In de sector waarin Naktuinbouw werkzaam is veranderd op dit moment erg veel en er zal in de nabije toekomst nog veel meer gaan veranderen. Doel van de film is om aan alle belanghebbenden, zowel intern als extern, duidelijk te maken wat de maatschappelijke en economische waarden van Naktuinbouw zijn en welke veranderingen de komende jaren te verwachten zijn, zowel in de omgeving waarin Naktuinbouw opereert als in de werkwijze van deze dienst.

De Gemeentepolis

#Whiteboard  #Animatie  #Commercial  #Verandermanagement  #Externe communicatie  

DE GEMEENTEPOLIS
De meeste gemeenten bieden een collectieve zorgverzekering voor mensen met een laag inkomen aan. Dit betekent meer dekking voor minder geld!

Andere uitlegvideo's die we gemaakt hebben:

TOEVAL bestaat

#Storytelling  #Video  #Vrij werk  #Documentaire  

TOEVAL BESTAAT
Aanvankelijk wilden we alleen een documentaire maken om het publiek met het bijzondere werk van Henk Cornelissen in aanraking te brengen. Achter elke tekening, achter elk boekje, achter elk voorwerp wat hij vastpakt zit namelijk een verhaal. Het werk is gedreven, groots, veel, manisch, volhardend en ambachtelijk. Samen met een aantal collega’s werken we nu aan de realisatie van een website, boek, master class, scholen projecten, augemented reality app en tentoonstelling.

Storytelling is ook heel geschikt om een authentiek bedrijfsfilm te maken. Zoals Pictura deed met de film: 'Kors kiest voor Pictura'

Bouwen aan Nederland / Van Goed naar Beter

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Interne communicatie  #Corporate  #Non profit  #Overheid  

BOUWEN AAN NEDERLAND
Binnen de afdeling PPO van RWS is een visie ontwikkeld over de toekomstige werkwijze binnen projecten en de gewenste houding en gedrag in de relatie met de uitvoerders.
Deze visie is vastgelegd in de notitie “Van goed naar beter”.

Voor dit veranderproces heeft Rijkswaterstaat hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. De film heeft geholpen deze visie te implementeren. Lees meer over onze Werkwijze.

Andere vergelijkbare films:
NVWA: 'Risicogericht en toekomst gedreven'
Rijkswaterstaat: 'Er was eens een brug...'

 
 

Promo P&P

#Animatie  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Corporate  #Non profit  #Overheid  #Onderwijs  

PROMO P&P
Een montage van korte fragmenten uit films die we voor diverse klanten gemaakt hebben. IT lijkt alleen maar over bits en bytes te gaan, maar veel van wat er op IT-gebied misgaat komt gewoon voort uit menselijk gedrag. Ideaal voor een verhalende aanpak. IT-ers en niet IT-ers spreken nauwelijks dezelfde taal maar moeten wel samenwerken. Een gemeenschappelijk verhaal zorgt dan voor verbinding.
Lees hier hoe we jou daarbij kunnen helpen.

Andere IT Films die we gemaakt hebben waarvan we maar een héél klein stukje mogen laten zien:​

Next Level - Naktuinbouw

#Whiteboard  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  

In de sector waarin Naktuinbouw werkzaam is veranderd op dit moment erg veel en er zal in de nabije toekomst nog veel meer gaan veranderen. Doel van de film is om aan alle belanghebbenden, zowel intern als extern, duidelijk te maken wat de maatschappelijke en economische waarde van Naktuinbouw is en welke veranderingen de komende jaren te verwachten zijn, zowel in de omgeving waarin Naktuinbouw opereert als in de werkwijze van deze dienst. 

Frisian Flag 2013

#Video  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

Frisian Flag 2013 geeft een beeld van een grote internationale oefening van de luchtmacht vanaf de basis Leeuwarden. In deze film wordt duidelijk wat de oefening inhoud en waarom Leeuwarden zo geschikt is om dit te organiseren. De film heeft prachtige opnamen gemaakt met een GoPro vanuit de cockpit van een F16.

We maken ook reclamefilmpjes:

Omgevingsvergunning - Aanvragen

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

VERGUNNING AANVRAGEN
Waar moet je allemaal aan denken als je wilt verbouwen. De uitdaging was om eenvoud te vinden zonder de waarheid geweld aan te doen. Zie ook Omgevingsvergunning - Toezicht
Een typische uitlegfilm (in een serie van 2) voor de Gemeente Den Haag over het toezicht houden tijdens een verbouwing.

Andere films die we ook voor Den Haag gemaakt hebben:

Neem nu contact met ons op!

Meneer Berghuis maakt zich zorgen

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  #Onderwijs  

MENEER BERGHUIS MAAKT ZICH ZORGEN
Iedereen die in de zorg werkt, moet leren risicobewust te zijn en patiëntveilig te denken en te handelen in de praktijk. Zo wordt de kans op onbedoelde schade aan een patiënt zo klein mogelijk.

Andere uitlegvideo's die we gemaakt hebben:

Klushuizen

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

KLUSHUIZEN
De gemeente Den Haag wilde een film om de inwoners voor te lichten over het bestaan van Klushuizen.
Bestaande gebouwen die geschikt worden gemaakt voor bewoning, waaraan men zelf nog het nodige moet doen.
Een betaalbare manier voor een eigen woning. 

Andere films die we voor Den Haag gemaakt hebben:
DSO - Nieuwe Stijl
Praten over Resultaten
Bouwvergunning - Aanvragen
Bouwvergunning - Toezicht
Bouwstroken
Erfpacht
Vergunningvrij Bouwen

Neem nu contact met ons op.

Wij en de anderen

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Interne communicatie  #Corporate  #Non profit  #Overheid  

WIJ EN DE ANDEREN
Een korte film over fragmentatie, diversiteit en inclusie in de wereld en in teams. Een van de vier films in de serie 'Laat de mix werken' die we gemaakt hebben voor Human Dimensions.

Andere uitlegvideo's die we gemaakt hebben:

Erfpacht | Wat is dat?

#Whiteboard  #Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

ERFPACHT
Waar het erfpachtbedrijf last van heeft, is dat het bij hun om ‘moeilijke kost’ gaat, gekoppeld aan veel vakjargon.
De vraag was om op een eenvoudige manier de materie uit te leggen, zonder de waarheid geweld aan te doen.

Andere films die we ook voor Den Haag gemaakt hebben:

Neem nu contact met ons op!





 

Er was eens een spoorbrug…...

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

ER WAS EENS EEN SPOORBRUG......
Rijkswaterstaat en de bouwwereld willen af van de kramp waar ze met elkaar in terecht waren gekomen. Deze kramp is ontstaan sinds de bouwfraude waarna steeds meer aanbestedingsregels, steeds dikkere contracten en vechtrelaties resulteerde in oplopende faalkosten. Gezamelijk hebben ze een bouwvisie ontwikkeld voor een betere samenwerking en herstel van vertrouwen.

Voor dit verandertraject heeft Rijkwaterstaat hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze werkwijze.

Andere vergelijkbare films:
NVWA: 'Risicogericht en toekomst gedreven'
Den Haag: 'Praten over resultaten'

Horen, Zien en Zeggen

#Whiteboard  #Animatie  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

HOREN, ZIEN EN ZEGGEN
Deze whiteboard film over de nieuwe manier van werken binnen de Auditdienst Rijk.
De Audit dienst Rijk zijn de interne accountants van de Rijksoverheid.
Zij wilden een film om de medewerkers te inspireren het nieuwe beleid te duiden en te adopteren.

Onze klant was tevreden. En om eerlijk te zijn waren wij dat ook...!

Lees hier over onze werkwijze om verandering binnen uw bedrijf doeltreffend te communiceren.

Andere vergelijkbare films:
Rijkswaterstaat: 'Er was eens een spoorbrug...'
Den Haag: 'Praten over resultaten'

Ricoh Supply Chain

#Animatie  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Corporate  

RICOH SUPPLY CHAIN
Ricoh Bergen op Zoom. Een logistiek wonder dat per jaar vele bezoekers trekt. 
Voor deze bezoekers moest er een korte animatiefilm komen van max. 3 min. om het complexe proces op een eenvoudige manier te laten zien.

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Risicogericht en Kennisgedreven Toezicht

#Whiteboard  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

RISICOGERICHT EN KENNISGEDREVEN TOEZICHT
Een film over de Corporate Identity en de veranderingen binnen de NVWA. Iedereen is het erover eens dat er een stevige toezichthouder als de NVWA nodig is als hoeder van maatschappelijke waarden waarover niet te marchanderen valt: Hoe gaan ze het voor elkaar krijgen zo’n toezichthouder te zijn.

Voor dit verandertraject heeft Rijkwaterstaat hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze werkwijze.

Andere vergelijkbare films:
Rijkswaterstaat: 'Er was eens een spoorbrug...'
Den Haag: 'Praten over resultaten'

Het Groot Gespreksvormenboek

#Whiteboard  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

HET GROOT GESPREKSVORMENBOEK
De gemeente Oss is in transitie naar een netwerkorganisatie.
De gemeente was al langere tijd aan het experimenteren met de nieuwe manier van werken en organiseren, maar het kwam niet van de grond. Deze film moet er voor zorgen dat iedereen een duidelijk beeld krijgt. Wat bedoelen we er nu eigenlijk mee en wat verwacht men van ons!?

Voor dit verandertraject heeft Oss hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze werkwijze.

Kopje Koffie Deurwaarder?

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

KOPJE KOFFIE DEURWAARDER?
De gemeente Zoetermeer wil haar inwoners informeren over welke mogelijkheden er voor haar burgers zijn om financiële problemen te voorkomen of op te lossen. Deze film moet ook drempelverlagend werken.

Andere films die we gemaakt hebben:
Zoetermeer Digitaal
Zing'es
Frisian Flag 2013

Zo Maken Wij het Verschil!

#Whiteboard  #Animatie  #Storytelling  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  #Onderwijs  

ZO MAKEN WIJ HET VERSCHIL
In deze film vertelt Paul Rüpp, de voorzitter van het College van Bestuur, hoe Avans de komende jaren het verschil wil maken. Wat zijn de ambities voor de komende jaren en waarom.

Zie hier de vorige MJB-film die we voor Avans gemaakt hebben.

Belangrijk nieuws voor iedereen met een laag inkomen

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Corporate  

BELANGRIJK NIEUWS VOOR IEDEREEN MET EEN LAAG INKOMEN
Als u een laag inkomen heeft, dan kunt u via uw gemeente een zorgverzekering afsluiten: de Gemeentepolis. Het grote voordeel: meer dekking voor minder geld.

Samen dingen simpeler maken

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Corporate  

SAMEN DINGEN SIMPELER MAKEN
In de prestatiemanagement monitoringgroep KPN is vanuit de segmenten “storytelling” gevraagd voor de medewerkers. Hoe kunnen we deze zo breed mogelijk blijven bereiken. KPN wilde hiervoor graag een animatiefilm die licht schiep in de ‘duisternis’.

Voor dit veranderproces heeft KNP hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze Werkwijze.

Helaas mogen veel van onze veranderfilms niet openbaar gemaakt worden.

 

Het Rijk schaft WTCG en CER af…

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  

HET RIJK SCHAFT WTCG EN CER AF…
Zorgtaken die sinds jaar en dag door het Rijk geregeld werden moeten voortaan door gemeenten verzorgd worden – en voor minder geld.
Wat nu? BS&F schetst een oplossing - De uitgebreide gemeentepolis. Een zorgverzekering speciaal voor mensen met een bovengemiddelde zorgbehoefte.

Een andere film die we voor BS&F gemaakt hebben:
De Gemeentepolis

De Elfstedentocht van 2013

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Externe communicatie  #Interne communicatie  #Non profit  

DE ELFSTEDENTOCHT VAN 2013
Welzijnsorganisatie Driezorg wil laten zien waar zij voor staan: minder regels, richtlijnen en protocollen, en méér ruimte voor ‘aandacht van mens tot mens’. Met dit MeerJarenBeleidsplan gaan ze de komende jaren aan de slag!

Voor dit verandertraject heeft Driezorg hulp gezocht bij P&P om tot het gewenste resultaat te komen. Lees meer over onze werkwijze.

Andere vergelijkbare films:
Rijkswaterstaat: 'Er was eens een spoorbrug...'
Den Haag: 'Praten over resultaten'

Nieuwjaarsgroet 2014

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Vrij werk  #Externe communicatie  

NIEUWJAARSGROET 2014
Iedereen bedankt voor alle mooie dingen van het afgelopen jaar.

Let's go for it in 2014

Hoe het Nederlands Hoger Onderwijs kan Profiteren van de Cloud

#Whiteboard  #Uitlegfilm  #Externe communicatie  #Non profit  #Onderwijs  

HOE HET NEDERLANDS HOGER ONDERWIJS KAN PROFITEREN VAN DE CLOUD
Binnen SURF wordt er gewerkt aan een toekomstvisie (i-strategie) voor de Hogescholen en Universiteiten van Nederland.
De opdracht was : Vertaal een complexe strategie van 34 pagina's in een uitlegfilm die zorgt voor draagvlak.

Kijk hier ook voor ander vormen van animatiefilms.

De Huiskamer van Vaals

#Animatie  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

DE HUISKAMER VAN VAALS
In de gemeente Vaals wordt een economisch belangrijke weg, die dwars door het dorp loopt, op de schop genomen.  De provincie wil zorgen voor zo weinig mogelijk overlast.
Deze getekende metafoor wordt tijdens een voorlichtingsavond gebruikt bij de omwonenden begrip te vragen.

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Klare Taal

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Interne communicatie  #Non profit  #Overheid  

KLARE TAAL
De opdracht was het onderwerp 'Een goed dossier schrijven' op een humorvolle manier onder de aandacht van de ambtenaar te brengen. De woorden: MINDER, COMPACTER en BETER moesten op een humorvolle manier geïllustreerd worden. De films moeten bijdragen aan bewustwording. De films moeten werken als geheugensteun. Iedere week kreeg de ambtenaar een andere film te zien

Regie: Paula Rennings
Tekeningen: Lex Dirksen
Montage: Pieter Vlamings
Geluidsnabewerking: Bob Kommer Studio's
Compositing: Jos Wabeke

Raphaël

#Storytelling  #Video  #Korte film  #Externe communicatie  #Non profit  

RAPHAËL
Trailer voor een theatervoorstelling van Klemens Patijn en Maurits van den Berg onder regie van Hans Man in 't veld. Deze voorstelling wordt gebruikt door de Nederlandse Hartstichting in een lespakket om jongeren te leren reanimeren.

De Agenda van Brabant

#Storytelling  #Video  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  #Overheid  

DE AGENDA VAN BRABANT
Een heel gewoon gezin ergens in Noord-Brabant. Vader, moeder, zoon en twee dochters. De kinderen leggen in glasheldere taal uit, wat het beleid van de provincie Noord-Brabant voor de komende jaren inhoud. Een gedramatiseerde vom van Storytelling.

Scenario: Gerben Hetebrij
Camera: Robert Berger
Geluid: Kees van gool
Muziek: Keimpe de Jong
Geluidsnabewerking: Bob Kommer Studio's
Regie: Paula Rennings
Montage: Pieter Vlamings
Kleurcorrectie: Jos Wabeke

De Derde Kamer

#Video  #TV  #Externe communicatie  #NGO  

DE DERDE KAMER
Een programma over ontwikkelingssamenwerking voor de EO. De Derde Kamer bestaat uit een groep mensen die adviseren waar de ontwikkelingsgelden aan besteed kunnen worden. Els Groenwegen kiest voor het leed in de Bulgarije onder de Roma's, die al eeuwen onderdrukt worden en onder belabberde omstandigheden wonen in de wijk Stolipinovo in de stad Plovdiv.

Camera, regie en geluid: Pieter Vlamings
Montage: Paula Rennings/Pieter Vlamings
Commentaarstem: Alfred Edelstein
Producent: Palm Plus Producties

Nut van het algemeen

#Whiteboard  #Animatie  #Verandermanagement  #Veranderverhaal  #Externe communicatie  #Non profit  

NUT VAN HET ALGEMEEN
Waar staat onze organisatie voor? Hoe breng je een meerjarenbeleidsplan voor het voetlicht? De Tilburgse Woonstichting TIWOS koos voor een getekende animatie. In heldere bewoording legt directeur René Scherpenisse uit wat hun strategie is voor de komende 4 jaar.

Andere films:
Zoals deze veranderfilm voor de ADR, de Audit Dienst Rijk

 

Zing’es

#Storytelling  #Video  #Externe communicatie  #Non profit  #Onderwijs  

ZING'ES
Een van de 4 filmpjes die we gemaakt hebben voor het symposium, Zing'es in de Doelen in Rotterdam. Een symposium van Kunstfactor om het zingen in het lager onderwijs te promoten. Voor deze live presentatie van een uur hebben wij samen met Keimpe de Jong, 4 films gemaakt. Onze films werden geïntegreerd in een muzikale show. Een zeer geslaagd uurtje.

Nog een film die we met Keimpe de Jong hebben gemaakt:
De Agenda van Brabant

Erfpacht | Vergunningvrij Bouwen

Gemeente Den Haag | De Kavelwinkel