Storytelling

Met storytelling geef je, met een persoonlijk en authentiek verhaal, informatie over je product of dienst. Verhalen die klanten inspireren, in beweging zetten en beïnvloeden.  

Hieronder staan voorbeelden om een boodschap op verschillende manieren over te brengen.

Storytelling met video

Deze trailer hebben we gemaakt om het verhaal te vertellen van Henk Cornelissen. Wat beweegt deze kunstenaar? Wat drijft hem en wanneer kwam hij tot de keuze om dit werk te gaan maken? Doormiddel van deze trailer willen we fondsen werven om zijn werk openbaar te maken en een tentoonstelling te organiseren.

Storytelling is ook heel geschikt om een authentiek bedrijfsfilm te laten maken. Zoals Pictura deed met de film: 'Kors kiest voor Pictura'
 

Lightboardfilm

Een Lightboardfilm lijkt op een whiteboardfilm, maar door de zwarte achtergrond krijgt het een eigen karakter. Plus een lightboard geeft de mogelijkheid om mensen in beeld te laten reageren op de tekeningen.
Picasso heeft ons met deze film hiervoor geïnspireerd.

Deze lightboardfilm die we voor de Nederlandse Cliëntenraad hebben gemaakt en die we graag willen laten zien, is helaas nog tot 11 april onder embargo.

 

Explanimation laten maken

In iedere organisatie zit een verhaal dat verteld moet worden. Een ‘explanimation’ (explanation + animation) is eigenlijk een fancy woord voor een uitleganimatie. Het is een korte animatievideo waarin je heel snel uitlegt hoe complexe producten, diensten, systemen of processen werken. Ook kun je een explanimation laten maken om een samenvatting van een jaarverslag of ingewikkeld rapport te presenteren en inzichtelijk te maken. We kunnen dit doen met klei-, cut-out, stopmotion of getekende animaties. Zoals deze film die we voor Ricoh gemaakt hebben.

Andere animatiefilms de we gemaakt hebben:

Een uitlegvideo gemaakt met stockmateriaal

Een serie van 14 films in opdracht van Avans Hogeschool. Zij wilden HAVO3-leerlingen voorlichting geven voor hun Profielkeuze. Om een beeld te geven van alle beroepsdomeinen is veel en divers materiaal nodig, c.q. veel locaties en draaidagen. Om het budget in de hand te houden hebben wij Avans voorgesteld om ook stockmateriaal aan te kopen.

Dronefilm

Dronefilms of een luchtopname hebben altijd iets majestueus, waarschijnlijk omdat we zelf niet vanuit dat standpunt de wereld bekijken.
Luchtopnamen zijn bijvoorbeeld geschikt voor films die te maken hebben met duurzaamheid.

Testimonial

Heb je tevreden klanten en wil je dat communiceren op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook. Deze mogelijkheid hebben we pas kort geleden ontdekt vandaar dat dit voorbeeld over ons zelf gaat.

Promotiefilm laten maken

Voor het boek: 'Het Pillenprobleem' van Dick Bijl maken we een serie korte promotie filmpjes die hij gebruikt voor een betaalbare publiekscampagne op diverse social media en zijn website.

Andere films uit deze serie:

Crowdfunding

Deze crowdfundig film hebben we gemaakt voor de band 'De Nazaten'. Het doel was om de nieuwe CD 'Als de haan tanden krijgt'   op te kunnen nemen en uitgeven. Zij hebben hun doel gehaald!

Reclamefilmpjes

Een spotje die we bedacht en gemaakt hebben om aandacht te genereren voor een groot Yoga event voor de CliniClowns.

Andere commercials die we gemaakt hebben: